View Full Version : Gratis flipcharts downloaden
kosterr
25-05-2008, 06:36 PM
Op www.digibordles.nl (http://www.digibordles.nl) kunt u gratis Nederlandstalige flipcharts downloaden.
Veel plezier ermee......
Groet Remco
granny
16-07-2008, 07:08 PM
Super !! En al dankbaar gebruik van gemaakt [clap]
Er zitten pareltjes tussen en door ze te "ontleden" kom ik weer te weten hoe een en ander werkt.
groetjes Kitty
mirjamvanroosmalen
27-08-2008, 02:07 PM
tip zet jou leuke flipcharts weer hier terug, zodat andere er ook weer van kunnen leren. En natuurlijk wordt je les dan ook gebruikt door anderen.
granny
29-08-2008, 09:25 PM
Je bedoelt toch hoop ik mij niet ? Ik ben voornamelijk bezig met ontdekken hoe ze iets gedaan hebben in die flips en dat toe te passen .Over mijn eigen brouwsels ben ik nog niet tevreden maar misschien leg ik mijn meetlat wel te hoog. :o
Ik wil vooral flips hebben/maken die door groepjes kinderen zelf te gebruiken zijn terwijl ik met andere leerlingen bezig ben. De Topo groep6 van Frauke bv. is zo'n flip. (elders in dit forum te vinden) Heb dat het afgelopen schooljaar ook in groepjes met de werkwoorden TT en VT van Fredfoto uitgeprobeerd en werkt perfect. Omdat ze wisten dat ze allemaal aan de beurt kwamen keken ze niet eens meer op als anderen bij het bord bezig waren....
Zodra ik iets heb wat eigen werk is en niet een aangepaste/samengevoegde versie van anderen is zal ik het plaatsen...erewoord:)
Fred2007
18-09-2008, 10:45 PM
Hallo,
Erg leuk om te lezen dat enkele forumgebruikers soms materiaal van mijn site halen.
Krijg niet zo vaak reacties binnen, daarom is het erg leuk om zoiets te lezen op het forum van Promethean.
Ik gebruik nu bijna een jaar een Activ Board. Ik ben nog steeds laaiend enthousiast. De mogelijkheden zijn onuitputtelijk. Je moet ze alleen zien! Ook hanteer ik elke dag de regel "Probeer het bord voor/van de kinderen te maken". Een beetje een kromme zin, maar ze vinden het nog steeds erg leuk op het bord te werken. Onze nieuwste aanwinst is de digi-atlas van Agteres. Daarin zitten ook "sleepkaarten". Ook kun je op Internet genoeg (gratis!) programma's vinden die het erg goed doen op het bord. Links en Software zijn wel te vinden op mijn pagina.
De belangstelling voor www.flipcharts.nl (http://www.flipcharts.nl) is na de zomervakantie verdubbeld. Blijkbaar werden er in de zomervakantie nogal wat borden bijgeplaatst. Dagelijks komen er ruim 180 bezoekers langs.
Ik zeg niet dat alles op de website kwalitatief even goed is. Uitgangspunt is/was "Gebruikers van een Activ Board wat op weg te helpen".
Ik zoek nog steeds een interactieve breuken-flipchart. Met verdeel- en samenvoegmogelijkheden. (Taarten en/of pizza's) Heb zelf ook wel iets gemaakt, maar het is nog niet optimaal. Mocht je iets hebben, dan is het welkom.
Met vriendelijke groet,
- Fred
granny
19-09-2008, 03:31 PM
Hoi Fred,
Nou soms....ahum ik kom er dagelijks even langs. Vooral erg handig dat je nu nieuwe dingen met datum erbij zet.I k stuur iedereen steeds naar jouw site door , niet dat dat nodig is je staat bij Google bovenaan [clap]
Dat niet alles 'n hoge kwaliteit heeft maakt niet uit. Het gaat idd om het op weg helpen , de mogelijkheden laten zien en de inspiratie. Naar aanleiding van jouw PowerPoint voor je klassenavond heb ik nu een flip klaar voor mijn klassenavond waarin ik stevig gebruik gemaakt heb van alle mogelijkheden die ik al beheers.
Ik denk dat je ook niet moet willen alleen maar kant-en-klare flips te gebruiken.Iedereen is anders,geeft anders les,heeft n andere populatie in de groep , n ander doel....dus pas de flip aan naar je eigen behoeftes.Dat maakt tevens dat je spelenderwijs thuis raakt in Primary.Dat vreet tijd (zeker in het begin) , en niet iedereen is bereid dat te doen , maar uiteindelijk heb je alleen maar profijt ervan.
Als ik wat tegenkom wat betreft je breuken meld ik me. Is wel het minste wat ik kan doen nadat ik zoveel bij je weggehaald heb.
Groetjes kitty
patricia1979
09-10-2008, 02:49 PM
Toch maak ik dankbaar gebruik van de Flips die door anderen gemaakt zijn hoor!;) En de leuke Engelse flipcharts vertaal ik dan in het nederlands.....
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.