View Full Version : webbrowser werkt niet goed.
Sinds kort werk ik met veel plezier met het Activ board en maak ook zelf lessen voor onze leerlingen. Nu maakte ik een les met links naar beeldbank. Maar sinds kort gaat het mis als ik er op klik. De link wordt wel gelegd, het geluid start, maar het filmpje lijkt meer een breiwerk :confused:met verschillende kleuren en staat gewoon stil.
Weet iemand waar dat aan liggen kan?
Wie helpt mij, zodat ik weer verder kan om mijn lessen af te maken.
meneermarco
05-12-2007, 09:28 AM
Kun je de filmpjes nog wel zien als je gewoon via de internetbrowser naar beeldbank gaat en dan opent?
Probeer ook eens de browser te gebruiken van je pc en niet die van AP.
Het lijkt een videocodec probleem..
Hallo Marco,
Als ik filmpjes via activ Primary opzoek (knop links boven en uitklapmenu) en afspeel hoor ik alleen geluid en heb stilstaand gestreept beeld.
Als ik een link, die ik gemaakt heb in een flipchart afspeel, gebeurt er het zelfde.
Zoek ik het filmpje via Internet explorer, dan zie ik hem goed. Nu kan ik de les natuurlijk onderbreken en het opzoeken via internet, maar ik wilde de links zo graag gelijk in de les verwerkt hebben.
meneermarco
06-12-2007, 09:04 AM
Gebruik je een laptop? Zo ja zet dan het beeld van je laptop helemaal uit met Fn F5 of F4 ligt eraan. Dit probleem had ik eerst ook.
Je kan ook nog eens kijken bij de instellingen en de gekoppelde bestanden. Staat video aangevinkt?
Hallo Marco,
Bedankt voor de tips.
Na wat winkelen met de instellingen doet de webbrowser het weer.
Groetjes
Al hoewel, op school gaat het nu wel goed met de browser (lijkt het), maar thuis houd ik de zelfde problemen.
meneermarco
09-12-2007, 12:52 PM
Werk je nog in versie 2.5...? Of ben je al overgeschakeld naar versie 3? Zo niet dan zou ik dat zeker doen. Kan ook goed helpen. Kijk even onder een ander topic om te zien hoe je eventueel aan versie 3 kunt komen.
Suc6
ik ben wat huiverig om naar versie 3 te gaan, hoor er verschillende geluiden over.
meneermarco
13-12-2007, 08:53 AM
Huiverig??:confused:
Wat voor geluiden dan?
Ik ben er erg positief over.[clap][clap]
trevjans
13-12-2007, 08:30 PM
ik ben ook zeer positief
whats up ? met release 3
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.