PDA

View Full Version : Basisonderwijs

Fred2007
12-11-2007, 11:34 PM
Hallo,
Afgelopen week werden er twee Activ-Boards geplaatst in beide groepen 7/8.
Ik ben enthousiast over het gebruik van de borden. Wat behoorlijk tegenvalt is het aantal bruikbare "Flipcharts". Veel is Engelstalig. Wel heb ik een flink aantal werkbladen/methodeplaatjes gescand. Niet alleen ter verduidelijking, maar ook om eroverheen te tekenen. Ik denk erover een Webpagina te starten, maar ben bang in conflict te komen met uitgevers van methodemateriaal. (Veel methodes die we gebruiken bezitten echter geen actueel Activ Boardmateriaal, vanwege afwijkende "drukken").
Laat me even weten of je interesse hebt in zo'n Activ Board Webpagina en of je er ook iets op wilt zetten?

Met vriendelijke groet,

- Fred

meneermarco
14-11-2007, 10:59 AM
Fred,

Uitgevers zullen inderdaad niet blij worden als je hun methodes ( gescand welliswaar ) voor iedereen gratis beschikbaar zult maken.
Als je ze achter een inlog zet bv via sharepoint ben je al veel beter beschermt. Mensen moeten zich dan wel hier op abonneren.

Heb je ook al gekeken bij de digitale methodes van malmberg? Dezezijn nu een maand gratis te bekijken.

Gr

Marco

Fred2007
14-11-2007, 08:32 PM
Hallo Marco,

Bedankt voor je reactie.
Je hebt gelijk wat het scannen van methodemateriaal betreft.
Ik heb imiddels een proefabonnement aangevraagd bij Malmberg voor onze Geschiedenismethode "Bij de Tijd". Overigens kunnen we slechts 2 van de 5 gebruikte Malmbergmethoden gebruiken. De versies (boekdrukken) komen niet overéén.

Groeten,

- Fred

jeroen_meyer
18-11-2007, 08:19 PM
Ik heb een 2tal gemaakte lessen geupload die horen bij de methode wijzer door de tijd en geobas voor gr. 7. Wellicht heb je er wat aan.

Fred2007
04-12-2007, 09:53 PM
Hallo,

Ik merk dat er behoefte is aan een centrale NL Flipcharts-pagina.
Ik maak een algemene Activ Board website met oa. Flipcharts, Powerpointpresentaties, Tips voor gebruik van Software, Nuttige Links en mogelijk meer. Uitwisseling van digibord-materiaal zou leuk zijn.
Binnenkort online www.flipcharts.nl (http://www.flipcharts.nl) [clap]

Met vriendelijke groet,

- Fred Kok

meneermarco
05-12-2007, 09:26 AM
Ik ben erg benieuwd. Goed initiatief[clap][clap][clap]

Fred2007
05-12-2007, 11:53 PM
Hallo,

Kant-en-Klare Flipcharts maken is natuurlijk moeilijk.
Past het binnen de methode? Kun jij ermee werken? Begrijp jij de bedoelingen van de maker? Begrijpen de leerlingen het?
De Flipcharts die ik ga plaatsen op de site mag je eventueel zelf aanpassen. Maar ik denk dat het daar juist om gaat. Je moet zelf op zoek en hier en daar wat aanpassen.
Ik denk nu nog na over de opzet van de website.

Met vriendelijke groet,

- Fred Kok

meneermarco
06-12-2007, 09:06 AM
Als je input of hulp nodig hebt hoor ik het graag:)

patricia1979
13-12-2007, 09:13 PM
Ik vind het ook wel leuk om daarmee bezig te zijn, dus als ik ergens mee kan helpen hoor ik het ook graag.
Algemene flipcharts van bijvoorbeeld rekenen zijn altijd wel te maken toch? ik denk bijvoorbeeld aan; tellen (ik heb op school nog een leuke), splitsen etc.

trevjans
13-12-2007, 09:24 PM
Je kan ze hier al plaatsen natuurlijk (flipcharts International) en op www.digibordopschool.nl (http://www.digibordopschool.nl)

Fred2007
14-12-2007, 12:01 AM
Hallo,

Domeinnaam www.flipcharts.nl (http://www.flipcharts.nl) is nu actief.
Voorlopig alleen flipcharts voor de groep 7 en 8.
Mocht jij iets hebben,dan is dat natuurlijk welkom. (Ook voor andere groepen).
Het is een groeipagina ... Niet flitsend, wel bruikbaar ... hoop ik!

Groeten,

- Fred

Fred2007
14-12-2007, 12:12 AM
Ik vind het ook wel leuk om daarmee bezig te zijn, dus als ik ergens mee kan helpen hoor ik het ook graag.
Algemene flipcharts van bijvoorbeeld rekenen zijn altijd wel te maken toch? ik denk bijvoorbeeld aan; tellen (ik heb op school nog een leuke), splitsen etc.

Hallo Patricia,

Wij hebben sinds kort twee Activ Borden.
Maar op Internet kom ik tot nu toe weinig bruikbaar materiaal vinden.
Mogelijk zijn er anderen met hetzelfde probleem.
Ik heb nu weer wat tijd over en dacht dus "Waarom geen centrale Internetpagina voor Flipcharts?"
Mocht jij nog wat leuks hebben, dan graag mailen naar freko@chello.nl
Mogelijk kunnen wij dan weer iemand helpen ...
Zie ook www.flipcharts.nl (http://www.flipcharts.nl) (beginfase)

Met vriendelijke groet,

- Fred

patricia1979
18-12-2007, 08:49 AM
Mocht er iemand zijn die een leuke flipchart heeft gevonden, maar geen zin heeft om hem om te zetten in het nederlands, kun je hem ook naar mij sturen.

Ik vind het vertalen ervan wel leuk, maar heb niet altijd tijd en zin om op zoek te gaan tussen het grote aanbod op deze site.

misschien kunnen we zo elkaar helpen....

Groetjes,

Patricia

Fred2007
25-12-2007, 05:18 PM
Hallo,

Inmiddels online www.flipcharts.nl (http://www.flipcharts.nl)
Speciaal voor Activ Board gebruikers, maar ook voor andere digitale borden kun je er informatie vinden.

Nuttige aanvullingen (flipcharts, software, tips) zijn natuurlijk welkom!

Groeten,

- Fred