PDA

View Full Version : vraag: tekst verbergen en zichtbaar maken

ivaneldik
09-11-2007, 09:55 AM
Ik heb een flipchart gemaakt, waarbij een tabel steeds verder opgebouwd wordt. Hierbij loop ik tegen een probleem aan. Nu gebruik ik steeds een nieuwe pagina, waarbij de tabel groter wordt. Alleen ben ik dan de bijgeschreven tekst kwijt als ik doorlink. Zit er misschien een functie in activstudio, waarmee ik stukken tekst/afbeeldingen eerst verberg en dan met één handeling zichtbaar maak?
Ik ken het gordijn, maar dit vind ik niet werken, omdat de leerlingen dan geen overzicht van de gehele tabel hebben. Ook kan het gordijn niet én naar rechts én naar beneden.
Kan iemand me hierbij helpen?

trevjans
09-11-2007, 10:25 AM
In plaats van het gordijn, de optie spotlight geprobeerd ??

twee varianten;
- waar het scherm zwart wordt en de spotlight oplicht
- of andersom, waar je met de spotlight iets kan verbergen . . .

spotlight vergroten / verkleinen door de pen over het bord te slepen
spotlight verplatsen door de pen 'net boven het bord' te verplaatsen, dus geen contact maken met het bord
groet
Trevor

gazelle
09-11-2007, 07:40 PM
Een eenvoudige manier:

Zet de tabel vast op de achtergrond: design-mode - lock on background.
"Verf" vervolgens alle te verbergen afbeeldingen en teksten wit.

Steeds als je iets nieuws wilt laten zien, gooi je een stukje van de witte verf weg. Let wel: deze niet "locken", want dan werkt het niet.

Opletten, dat je niet te vroeg deze stukjes verschuift of weggooit.

griffioentje

kosterr
09-11-2007, 08:21 PM
Hai, werk je met versie 3?

Dan kan je ook de volgende oplossing gebruiken. Bij de bijgevoegde flipchart wordt gebruik gemaakt van de acties die je aan een object kunt geven. Bijvoorbeeld een object verbergen. De uitleg staat erbij.

Groet Remco

ivaneldik
26-11-2007, 12:07 PM
Ik werk jammer genoeg nog niet met versie 3. Er wordt aan gewerkt.
Wel heb ik zelf nog een andere oplossing gevonden. Door de tabel in de onderlaag te zetten en in de middenlaag een wit blok, kan ik met de gum simpel elke keer een stukje wit weggummen en de tekst tevoorschijn toveren. Ziet er ook nog grappig uit.