PDA

View Full Version : Activboard in voortgezet onderwijs

ivaneldik
01-11-2007, 01:37 PM
Sinds dit schooljaar is onze sectie de trotse bezitter van een activboard. Wanneer ik de website van prometheanplanet bekijk, valt me op dat dit bord voornamelijk in het basisonderwijs wordt gebruikt. Veel ideeën en flipcharts zijn helaas niet bruikbaar voor mijn leerlingen (bovenbouw havo/vwo). Zijn er ook docenten voortgezet onderwijs op dit forum? Hopelijk kunnen we dan ook specifieke ideeën uitwisselen.

trevjans
01-11-2007, 08:59 PM
Sinds dit schooljaar is onze sectie de trotse bezitter van een Activboard. Wanneer ik de website van Prometheanplanet bekijk, valt me op dat dit bord voornamelijk in het basisonderwijs wordt gebruikt. Veel ideeën en flipcharts zijn helaas niet bruikbaar voor mijn leerlingen (bovenbouw havo/vwo). Zijn er ook docenten voortgezet onderwijs op dit forum? Hopelijk kunnen we dan ook specifieke ideeën uitwisselen.

Mee eens . . .

Er is zeer veel bruikbaar materiaal voor het basisonderwijs . . op dit moment geef ik Activtrainingen op het voortgezet onderwijs en ben dan ook op zoek naar goede voorbeelden

Veelal gebruik ik wat voorbeelden uit het basisonderwijs, met gumopties, gordijn en nog wat toeters en bellen, veelal gaat dat wel goed, maar het blijft moeilijk om iets te maken voor havo/vwo . . . :(

Ik zal de komende weken eens gaan storten op ideeen en/of flipcharts voor het voortgezet onderwijs . . . ????

groet
Trevor

ivaneldik
02-11-2007, 01:16 PM
Trevor,

Een geweldig idee. [clap] Hopelijk doe ik dan inspiratie op waardoor ik weer zaken kan toevoegen en kunnen we ook andere activstudiogebruikers enthousiast krijgen.

meneermarco
03-11-2007, 01:12 PM
Ik ben ook een activboardtrainer en heb al verschillende trainbingen gegeven op VO scholen.
Ik heb wel verschillende leuke flipcharts.
Ik zal ze spoedig hier posten.

Denk ook aan het gebruik van leuke externe programma's. Zo heb ik bv een graph calculator gevonden die mooi op het bord werkt.

ivaneldik
05-11-2007, 01:54 PM
Ik ben benieuwd naar andere flipcharts. Op dit moment kom ik niet veel verder dan links naar andere pagina's of naar animaties van internet. Ik kijk uit naar voorbeelden van andere toepassingen!

meneermarco
08-11-2007, 09:48 AM
Hier een link naar alvast een mooie rekenmachine voor in het VO

Doe er je voordeel mee.

http://www.prometheanplanet.com/common/html/vb_forum/showthread.php?t=4646

ivaneldik
09-11-2007, 09:58 AM
Bedankt! Daar heb ik zeker al wat aan.

estouwe
12-11-2007, 09:37 AM
Dag mede activmensen, ik heb even gezocht en kwam een interessante site tegen met voortgezet onderwijs materiaal.
Misschien dat jullie hier ook wat aan hebben? :)

link: http://www.vowijzer.nl/

groeten,
Emiel

trevjans
19-11-2007, 09:33 AM
Een interactieve tijdlijn ! ! :p

http://tijdlijn.spectrum.pi.net/

succes ! !
Trevor

norbert10
12-02-2008, 06:53 PM
beste collega

ik geef zelf les in amsterdam en onze school heeft ongeveer 20 activboarden. Wat ik merk is dat de kennis erg uit een loopt.
Veel docenten schrijven er alleen maar op.

Ik mis zelf heel erg de optie om:
Stippellijnen te maken
tabellen te maken

ik had gezien dat in het engelstalige forum hier ook over geklaagd wordt.
Waarom wordt dit dan niet toegevoegd in nieuwe versies?

ik heb zelf een vergelijkingseditor van een docent op dit forum
aangepast en zo bruikbaar gemaakt voor natuurkunde scheikunde en economie.

als het goed is staat hij in deze post
veel plezier ermee!