PDA

View Full Version : Google earth

meneermarco
30-10-2007, 12:18 PM
Ik ben zelf een fervent gebruiker van het Activboard en ook van het mooie programma Google Earth.[clap]
Ik heb zelf al een heel aantal leuke toepassingen gevonden maar ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die GE regelmatig inzetten en hoe doe je dit dan?
Zelf gebruik ik GE veel mbt Wereldorientatie en rekenen ( ruimtelijke orientatie ).

trevjans
01-11-2007, 10:39 PM
Ik ben zelf een fervent gebruiker van het Activboard en ook van het mooie programma Google Earth.[clap]
Ik heb zelf al een heel aantal leuke toepassingen gevonden maar ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die GE regelmatig inzetten en hoe doe je dit dan?
Zelf gebruik ik GE veel mbt Wereldorientatie en rekenen ( ruimtelijke orientatie ).

helemaal mee eens, grandioos om op het Activboard met de pen de aardkloot rond te vliegen . . . . zeer zeker de moeite waard voor topografie en wereldorientatie . . .

mmm maar rekenen, daar ben ik dan wel weer benieuwd naar :cool:

Trevor

meneermarco
03-11-2007, 01:17 PM
helemaal mee eens, grandioos om op het Activboard met de pen de aardkloot rond te vliegen . . . . zeer zeker de moeite waard voor topografie en wereldorientatie . . .

mmm maar rekenen, daar ben ik dan wel weer benieuwd naar :cool:

Trevor

Voorbeeld:
Zoom in op de wijk waar je school staat. Laat kinderen hun huis zoeken en bv de route tekenen van huis naar school. Is dit de kortste route? Hoever is het eigenlijk? Wat is de afstand hemelsbreed?
Dit kun je mooi allemaal meten met de liniaal uit GE.

patricia1979
13-12-2007, 08:43 PM
Met groep 3 hadden we het thema 'waar ben ik?' en ook toen heb ik een plattegrond van Empel en een satellietfoto van Empel tevoorschijn gehaald, Was erg leuk en leerzaam. Eerst de school gezocht en langzaam verder uitgezoomd.
Ook hebben we gekeken naar herkenningspunten in de wijk (speeltuin, vijver, voetbalveld etc.) Foto's gemaakt en op flip gezet. Klaar is kees....