PDA

View Full Version : Ervaringen met Activote

trevjans
23-10-2007, 10:12 AM
Ik was benieuwd wie het digitaal stemmen / beantwoorden met de Activote al volop gebruikt in zijn / haar lessen ??

Hoe eenvoudig (of niet) vinden jullie het om met bv Quizmaster een vraag en antwoord omgeving op te zetten . . .??

mvgrt
Trevor

meneermarco
24-10-2007, 06:22 PM
Ik verzorgd redelijk wat activboardtrainingen in den lande maar zie de stemkastjes niet zo veel op scholen. Heel veel ervaringen heb ik dus niet voor je maar wat ik zelf er wel leuk van vind is de kastjes gebruiken om discussies op te starten.
Geef een stelling en laat kinderen antwoorden in gradatie van a tot f. Zet dan de A en F kinderen tegenover elkaar en laat ze proberen om elkaars mening te "bewerken" Erg leuk en erg goed!

jeroen_meyer
18-11-2007, 08:17 PM
Werk er redelijk mee. Voorbereiden kost 20 minuten als je het thuis doet in de question master. Wij hebben de kastjes op school nummers gegeven en deze achterop de kastjes geschreven. Ieder kind bij mij in de klas weet welk stemkastje van hem/haar is.

Kinderen vinden het super om mee te werken. Frustrerend is soms dat het lijkt of niet alle kastjes werken, maar dit weegt niet op tegen de betrokkenheid van alle leerlingen tijdens de les. Mocht een kastje het niet doen dan is het aanmelden zo weer gedaan.

Morgen ga ik weer aan de slag er mee met mijn groep 7. Even het onderwerp oefenen.

trevjans
21-11-2007, 09:32 PM
Een 10 vragen flipchart met Activote . .

TIP
geen gebruik maken van de question master, maar rechtstreeks op de pagina.

tekst op pagina zetten, dus de vraag en bijvoorbeeld de vier antwoorden en vervolgens in Activprimary, op de rechter muis klikken (in de ontwerpmodus) en onderin het menu kiezen voor de optie Vraaginstellingen voor Activote...

de rest wijst zichzelf

trevjans
21-11-2007, 09:39 PM
Antwoorden zijn leuk en duidelijk weergegeven op de flipchart, maar om deze te gebruiken in bv een leerling volgsysteem hebben we toch een ander bestand nodig.

TIP
exporteer de gegevens naar Excel . . .

na het afnemen van de test, ga in Activprimary naar het menu door op het mannetje te klikken en vervolgens op het icoon met de drie puntjes, ga vervolgens in het menu naar Activote >> en kies daar de optie Resultaten naar Excel exporteren

in Activstudio, ga naar het menu en kies achter elkaar Flipchart > Exporteren > Activote Resultaten > bv Excel