PDA

View Full Version : Adobe flash in een flipchart laten afspelen

beeme
13-11-2009, 02:25 PM
Hallo allemaal,

Ik zit met een vraag. Waarschijnlijk is dit wel mogelijk binnen ActivPrimary maar ik weet totaal niet hoe je het moet doen. Kan er mij iemand helpen.

Ik had graag een Flash-bestand van Toy Theater (bvb: http://www.toytheater.com/basketball.php ) in een flipchart gehad. Ik weet wel dat je een link kan leggen in een flipchart waardoor je online op desbetreffende site kan werken. Maar kan het flash-bestand ook opgeslagen worden en onafhankelijk in een flipchart werken (bvb: als je onmogelijk een online verbinding hebt)?

Hopelijk kan er mij iemand helpen.

Mvg,
Beeme

NLsupport
17-11-2009, 02:33 PM
Hoi Beeme,

Het is mogelijk om flash files in de flipcharts te gebruiken van Inspire, voorop gesteld dat het flash bestand zich op de PC bevindt, dus je zou het eerst vanaf de website (nadat je de website met de flash file bezocht hebt, kan het *.swf bestand in de Temp Internet files gevonden worden of de Tools - Media tab in Firefox) moeten bewaren op de PC als dit nog niet het geval is.
Daarna is het een kwestie van:

Invoegen > Koppeling > Bestand (of gebruik CTRL+ L als afkorting) en selecteer het bestand vanaf de PC.
Op het volgende scherm kun je dan aangeven dat het bestand in de flipchart opgeslagen moet worden, waardoor het ook zonder internetverbinding gebruikt kan worden.
Let op: De PC moet wel een flash-player geinstalleerd hebben, anders werkt het niet.

Ik heb een Word document bijgevoegd met een aantal screenshots, maar laat me weten mocht het een en ander niet duidelijk zijn of de vraag niet beantwoorden :)

Met vriendelijke groet,

Wendy